Incompany of Open Training

Ineens moet je vanwege het coranavirus direct aan de slag met videobellen. Van de een op de andere dag mag je niet meer face-to-face met je cliënten spreken en moet alles online gebeuren.

Als je werkt met beeldbellen, kun je elkaar weliswaar zien, maar mis je soms toch (een deel van de) lichaamstaal of mimiek van de hulpvrager. Je moet extra je best doen om contact te maken en tegelijkertijd structuur aan te brengen in het gesprek. Als een cliënt moet huilen, kun je geen zakdoekje aanreiken en gesprekstechnieken alleen zorgen niet per sé voor een doelgericht gesprek.

Vragen

  • Hoe sluit je dan tóch aan bij hoe de hulpvrager er op dat moment bij zit?
  • Hoe blijf je in het hier-en-nu, maar ga je toch de diepte in?
  • Hoe kom je in één gesprek van lastige situatie naar mogelijke aanpak?
  • En hoe zorg je ervoor dat je gesprek doelgericht verloopt?
  • Hoe stimuleer je de zelfredzaamheid van de patiënt op zo’n manier dat je in één gesprek van vraag/probleem naar mogelijke aanpak komt?
  • Hoe kun je ervoor zorgen dat je de cliënt zoveel mogelijk regie geeft over de inhoud van het gesprek, terwijl jij de structuur bewaakt?

Aanbod

Meld je nu aan voor de online basistraining beeldbellen als je werkt in Zorg of Welzijn! In 1,5 uur tijd krijg je de tools aangereikt om jouw gesprekken methodisch en effectief te laten verlopen.

Tijdens de basistraining leer je het volgende:

  • Je kent de do’s en don’ts van hulpverlenen via videobellen.
  • Je leert de belangrijkste online gesprekstechnieken.
  • Je weet welke ruis er kan optreden en welke technieken je kunt inzetten om met ruis om te gaan.
  • Je ontdekt hoe je jouw beeldbelgesprekken methodisch en gestructureerd kunt voeren.

BONUS: Een extra online Q&A-sessie na 1 week. Daar kun je jouw vragen stellen die je hebt na een week alle tools en technieken in de praktijk te hebben gebracht.

Ervaringen

De honderden mensen uit Zorg & Welzijn die de training reeds gevolgd hebben beoordeelden de training met een gemiddeld rapportcijfer van 8,1. 99% beveelt de training aan! Enkele inhoudelijke reacties:

  • Inhoud was goed, docente was goed
  • Duidelijk te volgen, goede opbouw, praktische toepasbaarheid is hoog
  • Janneke is een hele fijne persoon: Deskundig, warm, persoonlijk, benaderbaar, veel kennis
  • Prima, het geeft veel helderheid. Ook ben ik mij bewust van wat niet kan.

Klanten

Vele medewerkers van de volgende organisaties zijn reeds getraind: Ministerie van Defensie, Ministerie van Economische Zaken en Klimaat, Gemeente Amsterdam, Universiteit Leiden, Slachtofferhulp Nederland, P&O Groep, GGD Hart voor Brabant, GGD Utrecht, Amerpoort, Enver, Kentalis, Laurens Thuiszorg, Lelie Zorggroep, Nederlands Centrum Jeugdgezondheid

Voor organisaties

Momenteel verzorgen we met name incompany trainingen. Mocht je als individu de training willen volgen, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Investering

Voor individuen bedragen de kosten  voor de online basistraining + Q&A €45. Voor organisaties vragen wij een investering van €40 per deelnemer. Het minimale aantal deelnemers dat per sessie in rekening wordt gebracht ligt altijd op 20. Bij grote aantallen deelnemers is korting mogelijk.

Interesse?

Vul onderstaand formulier in en we nemen z.s.m. contact met je op. Je kan ook bellen voor meer informatie: 020-6884981

Branches


  • Jeugdzorg
  • Maatschappelijk Werk
  • GGZ
  • GGD
  • Thuiszorg
  • Huisarts
  • Ziekenhuizen
  • Onderwijs
  • Coaching
  • Vertrouwenspersonen
  • Arboarts

Doelgroepen


  • Volwassenen
  • Jongeren
  • Ouders
  • Migranten
  • Anonieme hulpvragers