Ineens moet je vanwege het coranavirus direct aan de slag met beeldbellen. Van de een op de andere dag mag je niet meer face-to-face met je cliënten spreken en moet alles online gebeuren.

Als je werkt met beeldbellen, kun je elkaar weliswaar zien, maar mis je soms toch (een deel van de) lichaamstaal of mimiek van de hulpvrager. Je moet extra je best doen om contact te maken en tegelijkertijd structuur aan te brengen in het gesprek. Als een cliënt moet huilen, kun je geen zakdoekje aanreiken en gesprekstechnieken alleen zorgen niet per sé voor een doelgericht gesprek.

Vragen

  • Hoe sluit je dan tóch aan bij hoe de hulpvrager er op dat moment bij zit?
  • Hoe blijf je in het hier-en-nu, maar ga je toch de diepte in?
  • Hoe kom je in één gesprek van lastige situatie naar mogelijke aanpak?
  • En hoe zorg je ervoor dat je gesprek doelgericht verloopt?
  • Hoe stimuleer je de zelfredzaamheid van de patiënt op zo’n manier dat je in één gesprek van vraag/probleem naar mogelijke aanpak komt?
  • Hoe kun je ervoor zorgen dat je de cliënt zoveel mogelijk regie geeft over de inhoud van het gesprek, terwijl jij de structuur bewaakt?

Aanbod

Meld je nu aan voor de online basistraining beeldbellen! In 1,5 uur tijd krijg je de tools aangereikt om jouw gesprekken methodisch en effectief te laten verlopen.

Tijdens de basistraining leer je het volgende:

  • Je kent de do’s en don’ts van hulpverlenen via beeldbellen.
  • Je leert de belangrijkste online gesprekstechnieken.
  • Je weet welke ruis er kan optreden en welke technieken je kunt inzetten om met ruis om te gaan.
  • Je ontdekt hoe je jouw beeldbelgesprekken methodisch en gestructureerd kunt voeren.

BONUS: Een extra online Q&A-sessie na 1 week. Daar kun je jouw vragen stellen die je hebt na een week alle tools en technieken in de praktijk te hebben gebracht.

Ervaringen

De honderden mensen die de training reeds gevolgd hebben beoordeelden de training met een gemiddeld rapportcijfer van 8,1. 99% beveelt de training aan! Enkele inhoudelijke reacties:

  • Inhoud was goed, docente was goed
  • Duidelijk te volgen, goede opbouw, praktische toepasbaarheid is hoog
  • Janneke is een hele fijne persoon: Deskundig, warm, persoonlijk, benaderbaar, veel kennis
  • Prima, het geeft veel helderheid. Ook ben ik mij bewust van wat niet kan.

Investering

Voor slechts €45,- ben je erbij.

Data

  • Donderdag 2 april van 20.00-21.30 uur + Q&A op 9 april van 20.00-20.30 uur. – Aanmelden niet meer mogelijk
  • Dinsdag 7 april van 13.00-14.30 uur + Q&A op 14 april van 13.00-13.30 uur.  – Aanmelden niet meer mogelijk
  • Woensdag 15 april van 20.00-21.30 uur + Q&A op 22 april van 20.00-20.30 uur.  – Aanmelden niet meer mogelijk

Kan je niet op een van deze tijden? Neem dan contact met ons op via info@e-hulptrainingen.nl of onderstaand formulier. Bij voldoende belangstelling volgen er meer trainingen.

Grote groep of In Company Training

Ben je met een groep van meer dan 20 personen? Of wil je een In Company training? Mail dan naar info@e-hulptrainingen.nl of vul onderstaand formulier in. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Branches


  • Jeugdzorg
  • Maatschappelijk Werk
  • GGZ
  • GGD
  • Thuiszorg
  • Ziekenhuizen
  • Onderwijs
  • Coaching

Doelgroepen


  • Volwassenen
  • Jongeren
  • Ouders
  • Migranten
  • Anonieme hulpvragers