Een chatgesprek verloopt synchroon: je staat in direct contact met elkaar, net zoals in een face-to-face of telefoongesprek. Doordat je elkaar echter niet ziet of hoort, is het risico op miscommunicatie groter. Hoe zorg je ervoor dat je blijft aansluiten bij de hulpvrager? Hoe krijg je voldoende zicht op de werkelijke vraag? En wat kun je doen om je gesprek doelgericht te laten verlopen?
Na de training zijn deelnemers in staat om:
- Het gemis aan (non)verbale signalen te compenseren door de specifieke inzet van gesprekstechnieken
- Eventuele miscommunicatie te voorkomen danwel op te lossen
- Een doelgericht chatgesprek te voeren volgens het 5-fasemodel voor chatgesprekken
Praktisch
- Maximale groepsgrootte: 12 personen.
- Duur: 2 dagen
Klanten
We hebben deze trainingen onder andere bij de volgende organisaties verzorgd:
Ambiq, Arkin, Accare, Blijfgroep, GGD Amsterdam, GGD Utrecht, Trimbos-Instituut, U-Centraal, Kentalis
Ervaringen
Enkele reacties van cursisten:
Het stoomt je heel goed klaar voor de praktijk, mooie balans tussen inhoud/praktijk
Door de training voel ik mij kundig om te gaan chatten
Ik heb concrete handvatten gekregen om op een professionele wijze te chatten
Meer informatie
Wilt u vrijblijvend meer informatie over wat wij op dit gebied voor uw organisatie kunnen betekenen en wilt u weten wat de kosten zijn, vul dan onderstaand formulier in of neem contact met ons op.