E-mail is een laagdrempelig medium. Een hulpvrager kan vanuit zijn vertrouwde omgeving op elk gewenst moment een vraag sturen aan jou als professional. Soms ook anoniem. Je ziet of hoort de hulpvrager niet. Ook heb je geen direct contact, zoals je gewend bent bij face-to-face of chatgesprekken. Je mist dus directe feedback in de vorm van verbale en nonverbale reacties.

Natuurlijk, je mailt al jaren, privé en met collega’s. Is het dan nog nodig om je te scholen in hulpverlenen via e-mail?  Wij vinden van wel, en de ruim duizend professionals die wij de afgelopen 12 jaar hierin geschoold hebben ook.  Want methodisch mailen en het inzetten van de juiste online gespreksvaardigheden zorgt ervoor dat je ook online een uitstekende hulpverlener bent. Hoe maak je echt contact met de hulpvrager? Hoe onderscheid je de hulpvraag uit een soms summier, dan weer lang en wollig geschreven bericht? Waar moet je op letten bij het opstellen van je antwoord?

Na de training zijn deelnemers in staat om:

  • De hulpvraag te onderscheiden uit een bericht
  • Bewust om te gaan met inhoud, lay-out en taalgebruik
  • Indien nodig te verwijzen zonder af te wijzen

Praktisch

  • Maximale groepsgrootte: 10 personen.
  • Duur: 1 dag

Klanten

We hebben deze training onder andere bij de volgende organisaties verzorgd:

Ambiq, Arkin, Blijfgroep, GGD Amsterdam, GGD Utrecht, HagaZiekenhuis, Lumensgroep, NIP, Slachtofferhulp, Thuiszorg West-Brabant, U-Centraal, UMC Utrecht, Universiteit Leiden, UWV

Ervaringen

Enkele reacties van cursisten:

Meer informatie?

Wilt u vrijblijvend meer informatie over wat wij op dit gebied voor uw organisatie kunnen betekenen of wilt u weten wat de kosten zijn, vul dan onderstaand formulier in of neem contact met ons op.