Soms krijg je als hulpverlener een gedetailleerd verslag van de cliënt over hoe hij zich voelt, maar ontbreekt de link met zijn leerdoelen. Een andere cliënt is juist zó kort van stof, dat het moeilijk is om te onderscheiden waar het precies aan schort. De ene cliënt zal trouw aan zijn opdrachten werken, terwijl de andere steeds opnieuw dreigt af te haken. Iemand begeleiden terwijl je hem niet ziet, kan dat wel? Hoe zorg je ervoor dat de cliënt stappen vooruit blijft maken in zijn traject? Waar moet je op letten bij het geven van feedback? En wat doe je als een cliënt lijkt af te haken?
In de training komen de volgende aspecten aan bod:
- Van vraag/ingeleverde opdracht naar reactie in 3 stappen.
- Werken in geschreven taal: helder communiceren in contact met de cliënt.
- Aandachtspunten bij online behandeling: feedback geven en meer…
Ons aanbod bestaat uit een training waarin hulpverleners basisvaardigheden leren voor online behandeling (of begeleiding) via a-synchroon contact. Het definitieve programma ontwerpen we na een intake, zodat we tijdens de training met leerdoelen en opdrachten kunnen werken die zoveel mogelijk overeenkomen met wat ze zullen tegenkomen in hun dagelijkse praktijk.
Praktisch
- Maximale groepsgrootte: 10 personen.
- Duur: 1 dag
Klanten
We hebben deze trainingen onder andere bij de volgende organisaties verzorgd:
Accare, FIOM, Ministerie van Defensie, Ministerie van Infrastructuur & Milieu, Open Universiteit, Sense, Synthese, TriviumLindenhof
Ervaringen
Enkele reacties van cursisten:
Het stoomt je heel goed klaar voor de praktijk, mooie balans tussen inhoud/praktijk
Door de training voel ik mij kundig om te gaan chatten
Ik heb concrete handvatten gekregen om op een professionele wijze te chatten
Meer informatie
Wilt u vrijblijvend meer informatie over wat wij op dit gebied voor uw organisatie kunnen betekenen of wilt u weten wat de kosten zijn, vul dan onderstaand formulier in of neem contact met ons op.